Možda je ubio dve osobeGosti na albumu su višakNajbolja pesma traje 1:10
8.2Otkriće
Produkcija8.1
Lirika8.3
Stil7.8
Atmosfera8.4

2017. se bliži kraju i najveći fenomen iste, uz „Bodak Yellow“ i dominaciju Kodaka i Migosa, bilo je ostvarenje Soundcloud repa kao naredne stvari koja okupira plejliste sveta otkako Atlanta trepu ponestaje vazduha, da ne kažem leana i mollya. Lil Yachty, vesnik nove generacije, poreklom u jednakoj meri iz ATL i sa Soundcloud-a, i za njim Lil Uzi Vert sa skoro istom pozadinom, izdali su posle godinu-dve na sceni svoje debitantske albume za major izdavače i odveli SC zvuk na veliki ekran, a sa dugo očekivanim debi tejpovima izašli su Playboi Carti, Ski Mask The Slump God, XXXTentacion i Lil Pump. Posebna priča je tragični gubitak Lil Peep-a koji je izostao iz mnogih rep konverzacija dok je bio živ ali je imao možda i najveći komercijalni potencijal od ove ekipe, i to ne samo zato što je beo. Smokepurpp, Trippie Redd i još gomila drugih su se naglo probili ili su u procesu da to urade i lako je već sad zaboraviti na najeksplozivniju priču od svih, i još jednu koja bi nažalost mogla nesrećno da se završi – izlaženje na scenu Tay-K-a (skraćeno od Tay-K47), šesnaestogodišnjeg Soundcloud heroja iz Arlingtona, Teksas, ovog jula.

Svako i njegova mama sada već znaju priču, delinkvent koji još nosi protezu na zubima nekoliko dana posle svog 17. rođendana odlučuje da, iako je rođen u Kaliforniji, novonastala vrućina na leđima počinje da mu smeta, i radije nego da ostane u kućnom pritvoru gde čeka suđenje za dva različita teška zločina (tada se doduše znalo samo za jedan) za koja država planira da mu sudi kao odraslom čoveku, Taymor McIntyre skida odašiljač i kreće u vožnju preko pola S.A.D. usput ovekovečujući to u pesmi, „The Race“, sa propratnim spotom gde pozira sa „traži se“ posterom na kom je njegovo ime. Policija ga u Nju Džersiju konačno stiže i šalje nazad u Teksas iz kog, s obzirom na prirodu njegovih navodnih zločina – saučesništvo u dva ubistva – možda više nikad neće izaći, ali spot se tog dana uploaduje na internet i širi brže nego divlja vatra, prešaltavajući u treću brzinu Tay-K-evu karijeru i automatski mu pojačavajući šanse da, kao što bi rekao u refrenu, pobedi slučaj.

Premotajmo do novembra i „The Race“ je sakupila skoro 100 miliona YouTube pregleda i plasmane na Billboard Hot 100 i Rap Caviar, usput inspirišući svakog aktivnog repera da uradi remiks i podrži kontroverznu kampanju Free Tay-K. Ali u nedostatku sledećeg spota ili nove pesme, interesovanje javnosti može da ide samo u jednom pravcu, i to nije dat way. Njegovom slučaju ne pomaže ni „vanila“ verzija Tay-K-a koju su izdavačke kuće plasirale, po imenu YBN Nahmir, koji se sad uspešno vozi na „The Race“ talasu. Zato Loudpack Zone tim želi da da svoj mali doprinos očuvanju nade za jednog od jačih novih lica na sceni, tako što ćemo skrenuti pažnju na Tay-K-ev jedini zvanični mikstejp – šesnaestominutni ali bogati #SantanaWorld, nazvan po starijem ortaku i mentoru Santani Sage, shooteru u drugom slučaju za koji Tay-K odgovara, i koji je od avgusta osuđen na 44 godine zatvora.

01. The Race

Još jedan trend koji obeležava godinu, a izostao je iz mog uvoda, jesu bitovi Pi’erre Bourne-a, producenta odgovornog za neke od najtvrđih hitova 2017. u vidu „Magnolia“ i „Gummo“. Bourne nije radio ništa za Tay-K-a, ali kao da jeste, jer je „The Race“ nikad bolja imitacija. Zvuk izmišljene 8-bit video igrice iz 80ih i moćan ali turnt-up bit otvaraju pesmu, i ujedno refren, i ujedno ceo album, bez ikakvog uvoda, dakle na najsiroviji mogući način. U prve 3 sekunde već znamo ko je Tay-K i šta predstavlja, a posle 20 smo čuli i njegovu priču — pristup dobro prilagođen Soundcloud eri u kojoj zadatak nije toliko da nateraš ljude da kliknu plej, koliko da ih odvratiš od klika na skip.
Ovo je zaista najreprezentativnija pesma sa albuma i svi najjači trendovi koje ćemo čuti u ostalih 7 traka prepoznatljivi su već u prvom minutu „The Race“, i zato zaslužuje i drugi pasus. Tay-K-ev stil je najbolje i najočiglednije opisati kao dečji, prvenstveno zbog još uvek nemutiranog glasa, a onda i zato što tim glasom uvek repuje pomalo offbeat, kao da još sve uči. Tebi, iskusnijem slušaocu koji prvi put pušta njegov spot ili album, Tay daje tačno 4 linije da to i pomisliš, pre nego što ti servira odgovor: „F**K A BEAT – I was tryna beat the case“. Ova samosvest je jedna od glavnih stvari koje čine Tay-K-a potencijalnim next level izvođačem. U isto vreme izranja i druga bitna činjenica – Tay-K je Čikago driler zarobljen u telu Teksaškog školarca. Da, neće prezati da prospe mozak nekom jadniku na ulici samo jer nije iz istog kraja – a onda će ga ta šara na pločniku podsetiti na peticu koju je dobio iz likovnog. Lova dobijena provaljivanjem u gajbe računa se u razlomcima, broj članova protivničke ekipe je za njega test iz matematike, a kad on završi s tobom ti nisi prošlost, nego si perfekat. Jedan od najjačih razvoja 2017. je što ova pesma, u kojoj tinejdžer dodatno plaši javnost nakon što je bio u najmanju ruku saučesnik u horor drajv-baj ubistvu nedužne devojke na novu godinu 2016, u instrumentalnoj verziji redovno svira na NBA utakmicama.

02. Murder She Wrote

Sad je dobar trenutak da napomenem da je svaka pesma na albumu-mikstejpu kraća od „Trke“, koja ni sama nije epska – dugačka je 2min i 20 sekundi. Još jedan Soundcloud trend na koji lično nisam navikao ali priznajem da daje pesmama neki amaterski, andergraund trip koji je osvežavajuć, a i teraju te da ih puštaš mnogo češće jer minut i po skoro nikad nije dovoljno. „Murder She Wrote“ traje 1:52 sa sve „premotaj ga nazad“ intro-om od 15ak sekundi, ima mnogo opušteniji bit od prve pesme i daleko je od Pierre Bournea a mnogo bliže prvobitnom Soundcloud hitu – Carti-jevom „Broke Boi“, dakle nekakav veseli cloud rap. Ipak Tay-K je i preko ove matre dosta naložen, i to u svakom smislu, jer ako reperi generalno imaju opsesiju seksom, ima je i Tay-K ali u „veliki odmor“ verziji, znači posebno ga radi kad izgovori na primer u prošloj pesmi „beat it up, where I nut – shorty(‘s) face“ ili u ovoj „I don’t wanna cool it with the thot, I’m tryna bone her„. Reperski tretman nežnijeg pola ovde čak ima najviše smisla jer se čini prostim proizvodom divljajućih hormona.

Tu su naravno opet „beba driller“ reference poput „sneak up in his trap under the bed like a monster“ i slaganje novčanica kao da su kreveti na sprat, a album je takođe za sada 2/2 po pitanju upečatljivih, budućih klasik refrena.

03. I <3 My Choppa

Produžena metafora o automatskoj puški kao devojci, samo ne toliko produžena jer je još kraća od prethodne pesme, ova malo ratobornija strofa na relativno isfuranu temu u gangsta repu dobija gomilu bonus poena za simpatičnost, kao i istinski stara škola osećaj kakav se ne čuje često na Soundcloud platformi, uključujući i pozdrav za Eazy-E-a. U „The Race“/“I <3 My Choppa“/“Megaman“ trojstvu najpopularnijih Tay-K pesama, „I <3 My Choppa je očigledan izbor street za rep entuzijaste. Ali čisto da pesma ne bi bila okrivljena za ulizivanje old head-ovima, sadrži i najsmešniji Young Thug stih koji Young Thug nije napisao: „He think he hard? Well that choppa beat his meat“.

04. Lemonade

Pesma da se opustiš na malom odmoru i sabereš znanje pred kontrolni za koji si učio, „Lemonade“ do pola zvuči kao lajt verzija „Murder She Wrote“ i kao da album možda već kreće da se ponavlja a Tay-K da ostaje bez ideja, ali onda ulazi u drugi deo i „it’s the system“ seriju stihova gde je svaki bolji od prethodnog i gde prvi put počneš stvarno da vagaš u glavi koliko bi hladnokrvan ubica Tay-K smeo da bude a da ga i dalje potajno gotiviš, i da li su možda te žrtve bile loši ljudi koji ništa bolje nisu zaslužili, jer je Tay-K pravi pravcati rep talenat bez kog će hip-hop u 2018. biti bar 10% dosadniji. Treba mi verzija gde se zadnjih 30 sekundi pesme ponavlja još par krugova:

Choppa put bullets in your system
Choppa put bullets in your system
I can’t get caught lackin’ bitch, it’s not in my system
She drinks lemonade, I drink Lipton
Codeine, promethazine in my fuckin’ system
It’s the system, bitch it’s the system
I’m just tryna ball like a motherfuckin’ Piston
Call up D, VIP, we might have to kick some
Choppa put bullets in your system

05. Gotta Blast (feat. Diego Money & Bandman Fari)

„Gotta Blast“ je meni najmanje omiljena pesma jer gosta Diego Moneya znam sa nekih Famous Dex pesama ali mu opet nikad nisam zapamtio glas a kamoli neki stih, što me tera da ga ne volim. Tako da, gledano kroz prizmu škole ova pesma je čas fizičkog u petak popodne, formirane su ekipe za basket ali niko neće posebno da se trudi i uglavnom se šutira sa distance ili stoji pod košem ko je velik. Možda je sve i samo do pospanog bita. Ali pohvale za čistu drill tematiku od sve trojice.

06. Megaman

Soundcloud konjica stiže po tebe iz nekog razloga – obeležen si kao Russ fan, obećao si da imaš Xanax ali nema ga više u kevinoj fioci, tvoj Lil Pump type beat sadrži Pete Rock kickove – sve u svemu nema ti spasa i ovo je muzika tvoje propasti. Sa datumom snimanja u 2016. ovo je jedna od starijih sa albuma i nešto je mračnija isto kao i prošla, ali mnogo više opako zvuči i pogodna je za sve vrste agresorskog ponašanja.

07. Saran Pack

Noć je najtamnija tik pred zoru pa posle boravka u stondiranim i nasilnim vodama nekoliko minuta, ide povratak cloud rep uticajima uz najkraću ali najlepšu pesmu na albumu, kao stvorenu za repeat u trenucima trijumfa. „Mama told me never lose, cause baby you a winner / I was lurking round his block, he was lurking on my twitter“ pevuši inspirativne stihove ovaj rugrat koji ne ume da uzvrati ljubav, i ja ne mogu da ne zamislim kako Future i Young Thug bumpuju ovo u kolima tokom svojih par meseci bromanse i dolaze na isti zaključak – kako njihov san možda ipak nije gotov i da iako je 97% onoga što je došlo posle njih đubre, Tay-K-a vredi spasiti.

08. Dat Way

(Urbandictionary) Fabiana: A Fabiana is that hot friend who always acts in a flirty way with you, but you care way too much about her to screw her. You might even love her. She is art. Very hard to understand and rarely found. A Fabiana might be the love of your life if you dare to ride that rollercoaster she is.

Hvala ovoj pesmi što mi je otkrila reč Fabiana. Outro koji je lako mogao da bude i intro, „Dat Way“ je nešto kao CV ovog mališe gde za kraj jednako tretira svoja dva najveća uticaja – Čikago, putem opps-a, i Altantu, korišćenjem dat way, takođe usput ubacuje internet sleng kao „woke“ i „you a simp“, a u miks dodaje i sopstveni talas koji je možda rano kategorisati ali je najizraženiji baš u ovoj pesmi i zvuči mi kao za ulicu prilagođena verzija Lil Yachty-a. Tay-K je milenijalac, ili šta god da dolazi posle milenijalaca, i u svakom trenutku je svestan svojih tinejdž emocija, ali ih automatski uokviruje u Chief Keef univerzum. Ovo je talenat, i oprostilo mu američko pravosuđe Tay-K-u njegove „žute minute“ ili ne, #SantanaWorld je jedno od izdanja 2017. koja su zadužila kulturu.

PIŠI TAY-K-U:

TAYMOR MCINTYRE #090578
100 N. LAMAR ST.